Byznys
08/12/2016 Jaroslav Baďura

Motto obchodníka v Luceu? Tvrdě makat a užívat si výsledky

Roman Mucha vede ve firmě Luceo Divizi osvětlení a má na starost také obchod. Těší se na dalšího kolegu, který rozšíří obchodní tým Lucea.

Co máte ve firmě Luceo na starost?
Starám se o klíčové zákazníky a neustále rozšiřuji portfolio o další. Mimo to také rozhoduji o zavádění nových produktů, tedy jednám s řadou dodavatelů ať už z Evropy nebo Asie. Sleduji trendy, které posléze uvádíme do reality a tím posouváme jak nás samotné, tak i naše zákazníky vždy o další krok před konkurenci. Dá se tedy říct, že se tím také podílím na strategickém vývoji firmy Luceo.

Jak funguje váš obchodní tým, jaké používáte postupy?
Fungujeme na velmi otevřené bázi, to znamená, že jsme v Luceu vypustili všechny zbytečně svazující praktiky, které se v dnešní době již nehodí do efektivně pracujícího obchodního týmu. Hodně nám v Luceu záleží na vzdělávání, máme pravidelné workshopy, jejichž témata si sami určujeme, a které nám jako jednotlivcům pomáhají růst. Také bych měl zmínit, že firemní struktura je poněkud netradiční, každý člen firmy je v určitém směru šéfem a svou agendu si řídí dle svých potřeb, aby to vyhovovalo především jemu.

Foto: Luceo

Foto: Luceo

Pracují vaši obchodníci jinak, než tomu bývalo zvykem, změnili jste některé postupy?
Ano, změnili jsme toho hodně. Z doby, kdy se zdálo, že nejlepší je vést obchodní tým jako call centrum a měřit výkonnost podle počtu telefonátů a úspěšnosti hovorů, jsme přešli na úplně jinou strategii. Každý obchodník je odměňován podle reálné marže, kterou firmě svou činností přinesl. Činnost každého obchoďáka tak má přímý dopad na jeho ohodnocení a to je podle mě také nejlepší motivací ke zlepšování se a dosahování nadprůměrných výsledků. Zároveň platí, že každý člen našeho týmu má naprosto volné ruce, ať už co se pracovní doby týče tak jeho každodenních aktivit, které mu nejvíce vyhovují a při kterých dosahuje nejlepších výsledků.

Foto: Luceo

Foto: Luceo

Jaké je vaše motto správného obchodníka?
Tvrdě makat a užívat si výsledky. Řídím se tím již od dob studií a také díky tomu, že jsem si vždy dával nemalé cíle, tak se mi již povedlo podniknout cestu kolem světa a postupně si plním další životní mety. Jsem toho názoru, že pokud děláte to, co vás baví a děláte to svědomitě, tak musíte být úspěšný. Peníze s tím spojené vám pak „pouze pomůžou“ plnit si svá další přání. Podobný přístup budu hledat také u nově příchozí posily, kterou bych chtěl v příštím roce rozšířit náš tým.

Řekněte prosím něco k segmentům, které obchodujete?
Pokud opominu další divizi firmy, zaměřenou na nábytková dvířka, tak obchodujeme s osvětlením a jeho příslušenstvím. Specializujeme se především na nábytkové a interiérové osvětlení. Tím se rozumí převážně LED svítidla ve velmi širokém rozsahu variant, doplněná o napájecí zdroje vypínače, senzory a další produkty. Konkrétně nejúspěšnějšími produkty jsou koupelnová svítidla, která se instalují nad zrcadlo nebo třeba led pásky, které se většinou lepí do hliníkových profilů zabudovaných horních skříněk kuchyňské linky.

Foto: Luceo

Foto: Luceo

Jaké jsou trendy v osvětlovací technice?
Jak už jsem zmínil, tak hlavní trend, který nás jen tak neopustí, je LED technologie. Zhruba před sedmi lety se masivně rozšířila hlavně díky nízké spotřebě energie, která se dnes stala samozřejmostí. Dnes už se dbá především na design a funkčnost osvětlení. Osvětlení se stává součástí nábytku a tedy už ne pouze jeho doplňkem. Hodně se využívají chytrá řešení spínání osvětlení pomocí senzorů, čímž se ukazuje, že je čím dál větší zájem o zvýšení komfortu v domácnostech.

Co nabízí Luceo navíc, v čem jste jiní než konkurence?
Především se snažíme být vždy před konkurencí a díky spolupráci s klíčovými partnery, kteří patří mezi lídry nejen v Evropě, ale i ve světě, se nám to daří. Máme velmi bohatou standardní nabídku, u které jsme schopní i velké množství zboží dodat v krátkém čase. Také se od konkurence odlišujeme naprosto individuálním přístupem ke každému zákazníkovi, kdy jeho potřebám najdeme řešení přímo na míru. V neposlední řadě neustále inovujeme a našim zákazníkům tak přinášíme novinky z první ruky.

 

Sdílejte článek