Nejnovější zprávy: Paraglidistka (40) se v husté mlze zřítila do koruny stromu Chytrá myšlenka: Keylog - bezpečný a chytrý stojan na kolo

Společnost

Město Ostrava může postavit novou tramvajovou trať i bez souhlasu obvodů

​​Ostravská radnice může vybudovat tramvajovou trať v městských částech Poruba a Pustkovec za téměř tři čtvrtě miliardy korun i v případě odporu některého z obvodů.

Vizualizace: MMO

Městští zastupitelé dnes totiž rozhodli, že stavba bude takzvaným projektem zvláštního významu. Rozhodnutí prosadilo vedení města navzdory odmítavému postoji především opoziční KSČM i některých občanů.

Primátor Tomáš Macura (ANO) na zastupitelstvu oponoval kritikům tím, že dnešní rozhodování neurčuje to, zda trať bude, či nebude postavena.

Opoziční zastupitelé i zástupci občanů primátorovi opakovaně připomněli jeho dřívější prohlášení, že trať se při nesouhlasu obvodů budovat nebude.

"Není to o strategii a o přínosech, ale pouze o ambicích. Dnes nebudete rozhodovat pouze o zařazení jedné akce, ale budete hlasovat i o důvěře ve vás. Budete hlasovat o tom, zda občané mají věřit veřejnému slibu primátora, zda mají důvěřovat jeho slovům, že když se stavbou nebudou souhlasit obvodní zastupitelstva, tak investice nebude," řekla na jednání zastupitelů spoluautorka protestní petice Markéta Vysloužilová.

Petici proti výstavbě trati podle ní podepsaly více než 4000 lidí. Vedení města Vysloužilová obvinila, že investici prosazuje silou. Připomněla, že zařazení akce mezi projekty zvláštního významu v praxi znamená, že pravomoci účastníka územního řízení bude mít pouze rada města, a nikoli už rady městských obvodů.

Zastupitel za KSČM Martin Juroška (KSČM) označil projekt za zbytečné plýtvání penězi. Vedení města navíc vytýkal i nedostatek informací o celém projektu. K výraznému zlepšení životního prostředí, což je jeden z argumentů, jímž město výstavbu trati obhajuje, projekt podle Jurošky nepovede.

Podle primátora se jedná o liniovou stavbu celoměstského významu, a právě z tohoto důvodu má být mezi projekty zvláštního významu. Macura poukazoval i na to, že město oběma obvodům výstavbu trati rozsáhle představilo v minulých dnech a obvody měly městu dát svá stanoviska. Pustkovecké zastupitelstvo ale nakonec o projektu nejednalo a porubští zastupitelé nepřijali žádné stanovisko.

Město u tramvajové trati původně rozhodovalo mezi dvěma variantami, kdy v jedné měla trať procházet i ulicí Bedřicha Nikodéma. Aktuálně se ale počítá s tím, že by tramvaj odbočila na ulici 17. listopadu doprava, dále by trať vedla k obchodnímu komplexu Duha a pokračovala by po Průběžné ulici až k hypermarketu Globus.

Její vybudování by stálo odhadem zhruba 700 milionů korun.

Foto dne