Sport
30/04/2019 Tomáš Svoboda

Již brzy v Magazínu PATRIOT: Jak se plní sen o nejlepších rukavicích na světě

Když před třemi lety začínali, říkali si, že by denně mohli na e-shopu prodat aspoň čtvery brankářské rukavice vlastní značky BU1. Teď mají Petr Hlaváček a Lukáš Godula za sebou rok, během kterého prodali bezmála 13 tisíc párů a růst chtějí dál.

Obrovský potenciál vidí fotbaloví nadšenci z Opavy na zahraničních trzích, ale zaměřují se také na rozšíření sortimentu o nové modely či brankářské oblečení.

V rukavicích, kterým říkají „bučka“, chytají brankáři na všech kontinentech s výjimkou Antarktidy. Renomé značky šíří spokojení zákazníci z řad amatérských hráčů, mládežnických akademií i profesionálních týmů.

Všem jsou schopni vyrobit rukavice na zakázku, nejčastěji v barvách klubu nebo na přání brankáře. „Zahraničí roste podobně jako český trh před dvěma lety. Zatím je to pro nás asi dvacet procent všech tržeb, ale vidíme meziroční vzestup o více než dvě stě procent,“ říká Petr.

Váží si toho, že rukavice BU1 přijala široká komunita gólmanů včetně známých tváří, se kterými nenavazují klasické smluvní, ale kamarádské vztahy.

„Smlouvu s nikým nemáme. Jsme domluvení, že můžou spolupráci ukončit, když za nimi přijde třeba Adidas. Myslím, že se to stalo snad jen ve třech případech. Většinou nás doporučují dál do klubů nebo obchodů,“ pokračuje zakladatel značky, která chce dělat nejlepší rukavice na světě.

A to bez výjimky pro všechny, což znamená, že malí kluci nebo chlapi v okresním přeboru chytají ve stejných rukavicích jako profíci v evropských soutěžích.

Společně s Lukášem se shodnou na tom, že prostor pro inovace je prakticky neomezený a že růst mohou až v tisících procent. Jednou z výzev je například trh ve Spojených státech nebo prodej na Amazonu.

Celý příběh o gólmanech z Opavy, kteří budují úspěšnou značku BU1, si budete moci přečíst v květnovém Magazínu PATRIOT, který opět přinese originální a inspirativní reportáže, rozhovory a články o lidech z našeho kraje.

Předplatné časopisu nebo jednotlivé vydání lze jednoduše objednat přímo na webu.
Sdílejte článek