Byznys
06/01/2017 Admin PATRIOT

FÆNCY FRIES: Hranolkové zjevení v centru Ostravy

Hranolkárna FÆNCY FRIES v centru Ostravy v ulici Přívozské se zákazníkům otevřela v září loňského roku. Podnik založili a sami navrhli dva spolužáci z gymnázia: Honza Haščák a René Müller.

„Měli jsme svou vizi, jak má podnik vypadat, ale na jeho samotném uvedení jsme pracovali s experty,“ říká jeden z majitelů Honza. Na chodu hranolkárny se sami plně podílejí a jejím provozem jsou plně vytíženi. „My jsme tady vlastně zakladatelé, majitelé, designéři, návrháři, obsluha, zásobovači, skladníci i nákupčí,“ dodává René, který si spolu se svým kolegou zakládá na osobním přístupu.

Do Přívozské ulice se svým obchodem dostali po roce usilovných snah. „Poprvé jsme to místo navštívili v listopadu 2015 a z různých důvodů jsme termín otevření museli posouvat. Proto jsme se v té době s hranolkama objevovali alespoň na festivalech,“ popisují spolužáci z lavice začátky podnikání v místě, kde dříve fungovala Filatelie a oni okolo jen procházeli.

„To místo se nám vždy líbilo. Chodili jsme tady kousek na matiční gympl, ale vůbec nás tehdy nenapadlo, že tady budeme někdy prodávat hranolky,“ dodává Honza.

Festivaly byly pro kluky takovým zkušebním kolem, kdy mohli otestovat svůj koncept a zjistit, jakou má odezvu dříve, než provozovnu otevřou. „Chtěli jsme se tam zviditelnit a vyhlídnout si naši cílovku. Proto jsme navštěvovali nejrůznější festivaly, od slavností tady na náměstí až po Colours of Ostrava nebo Beats for Love,“ upřesňuje René záběr festivalů.

„Postupně se projevovalo, kdo k nám inklinuje více a kdo méně. Nicméně když jsme otevřeli, tak se vše nějak spojilo dohromady. Chodí tady opravdu všichni. Je to trochu taková sociální sonda, když tady budete sedět hodinu, tak potkáte maminky, podnikatele, studenty, děcka ze základky i důchodce. Hranolky jsou prostě pro všechny,“ dodává.

Inspiraci k tomuto konceptu kluci získali v Beneluxu, kde se tento typ hranolek prodává. Najít tu správnou odrůdu brambor však pro ně bylo oříškem, protože je zásadní při výrobě. „Jakou odrůdu používáme, to neprozradíme, stejně jako přísady našich domácích omáček. Všímáme už si totiž vznikající konkurence,“ upozorňuje René na to, že dělat hranolky je opravdu hit a je rád, že i oni mohou být pro někoho inspirací.

Proto si zakládají také na celkovém dojmu z nabízeného produktu. „Máme hrozně rádi design a estetiku. Proto se snažíme, aby vše, co nabízíme, mělo hezké balení. Produkt jako takový je pro nás primární, ale ostatní také hraje svou roli,“ upozorňuje René a těší se z nových kornoutů, do kterých hranolky balí, protože i to zákazníkům přináší docela jiný pocit z jídla.

Ve své provozovně jsou limitováni prostorem a zázemím, které mají k dispozici. Proto velké rozšiřování nechystají. Pojímají své podnikání jako koncept, který zakládají na kvalitních domácích hranolkách s vlastními omáčkami, které i způsobem servírování mají vzbuzovat příjemný pocit u zákazníka.

Svou nabídku však také občas něčím zpestří. „Občas obměňujeme vůbec druh hranolek. Nabízíme hlavně ty bramborové, ale občas i celerové nebo batátové a podobně. Hodně také pořádáme akce, kde nabízíme i jiné speciality. Oblíbené jsou třeba dny, kdy připravujeme hot dogy,“ láká Honza na speciální nabídku. Akce sice neprobíhají v pravidelných intervalech, ale vždy je včas avizují na svých sociálních sítích.

Právě Facebook a Instagram jsou pro ně základní komunikační kanály, kde o svých specialitách informují. V následujícím týdnu se mohou zákazníci těšit například na specialitu německé kuchyně Currywurst a na konci ledna se dočkají také oblíbených hot dogů.

Martina Kotulová

Sdílejte článek