Společnost
11/01/2017 Jaroslav Baďura

Dobrou chuť. Foto: Jindřich Štreit. Domácí idylka

Magazín PATRIOT připravil seriál, v němž postupně představí jedny z nejslavnějších fotografií Jindřicha Štreita, ikony české dokumentární fotografie, které svou naléhavostí a lidskostí přesáhly hranice nejen naší země, ale i vnímání dokumentární fotografie. Cyklus má za cíl připomenout dobu a kontext, v nichž slavné snímky vznikaly - unikátní je zejména díky komentářům autora, který se k fotografiím vrací po několika desítkách let od jejich vzniku.

Dnes si v našem seriálu připomeneme okolnosti vzniku fotografie, kterou Jindřich Štreit pořídil v roce 1986 v Huzové na Bruntálsku.

„Tady není moc o čem mluvit. Manžel přišel  domů z práce, jeho žena mu připravila oběd, on má totiž přestávku při práci na poli, tak si ještě u jídla čte knihu. Líbí se mi vztah těch dvou lidí, ženy a muže,“ říká Jindřich Štreit.

V prvním dílu, který náš seriál odstartoval, jsme si připomněli okolnosti vzniku jedné z nejslavnějších Štreitových fotografií Pohřeb s kačenami, následovala další slavná fotografie Přesilovka, která přispěla k autorovu uvěznění, a další významná fotografie Schůze.

Dále jsme představili neméně slavnou fotografii Volby na poli a poté jste si mohli přečíst příběh další pro režim „závadné“ fotografie, která vznikla v roce 1981 v kanceláři Národního výboru v Jiříkově.

V dalším dílu seriálu jsme představili fotografii úklidu Národní fronty, která vznikla v roce 1981 na Sovinci, vzpomínali jsme na fotografii s názvem Dušičkypřipomněli jsme vznik fotografií Idyla v kuchynifotografie A domů!

Vzpomínali jsme také na fotografii Nastěnka, která je jednou z mnoha v cyklu Televize jako součást našeho života, připomenuli jsme si i fotografii Odvádění telat a Jindřich Štreit vzpomínal také na fotografii, kterou jsme pojmenovali pracovně V ložnici.

Připomenuli jsme si i  fotografii rodinné oslavy z Jiříkova, okolnosti vzniku fotografie Oslava na vsi a také snímku, který jsme nazvali Dohrála

Jindřích Štreit zavzpomínal také na mimořádně silný snímek který jsme pracovně nazvali Smrt a připomenuli jsme si také okolnosti vzniku fotografie s názvem Traktorová staniceV dalším dílu seriálu jsme vzpomínali na slavnou fotografii Pan Farář Kulavík a také na fotografi, které jsme dali pracovní název Dej mi napít!

Sdílejte článek