Byznys
20/11/2017 Tomáš Svoboda

Do hospod přichází koňská síla, Ostravar uvařil nový speciál Grifel

Při letošním 120. výročí rozdává pivovar Ostravar opravdu originální dárky. Od druhé poloviny listopadu dodává do hospod další nový speciál ze spilky. Jedná se o silný polotmavý ležák, který dostal jméno Grifel podle slavného závodního hřebce.

Nové pivo, které lze charakterizovat jako polotmavou čtrnáctku, ve které se mísí tradiční hořkost s aromaty a divokostí speciálních chmelových odrůd, je prvním ze speciálů tzv. druhé generace.

Ostravar tím chce navázat na předchozí řadu, ve které miliovníci piva mohli ochutnat například tmavý ležák Černá Barbora, Letní 11 nebo svrchně kvašený Ale zvaný Ruby.

„Vidíme, že trend nejrůznějších speciálů k nám přichází z mnoha jiných zemí. Netradiční piva už mají své místo i u nás. Jsou důvodem, proč se lidé vracejí zpět do hospod a proč se celkově rozvíjí pivní kultura,“ uvedl vrchní sládek pivovaru Roman Richter.

Speciál Grifel by měl být v českých, ale i ve slovenských hospodách, na čepu až do začátku příštího roku. Pak jej Ostravar nahradí další novinkou. Do budoucna by se nová piva měla na trhu objevovat co tři měsíce. „Pivaři tak budou mít možnost ochutnávat naše speciály mnohem častěji než dosud,“ doplnil sládek.

Podle něj se podíl hospod, kterým dodávají speciály ze spilky, v posledních letech meziročně zvyšuje až o více než 40 %.

Nový silný ležák Grifel, který se hodí do zimního období a který evokuje pro Ostravu i samotný pivovar typický symbol vzpínajícího se koně, by měl zaujmout vyváženými chuťovými vlastnostmi.

„Správně vyvážit chuťovou plnost, aroma, sladkost a hořkost není úplně jednoduché, protože u každého nového piva vždy musíte dosáhnout velmi dobré pitelnosti. Věřím, že se nám povedlo navázat na tradici našich silných speciálů,“ dodal Roman Richter.

Pivovaru Ostravar, který ročně vyprodukuje zhruba 500 tisíc hektolitrů piva, se i díky speciálům nadále daří držet vysokou spotřebu čepovaného piva v hospodách. Na trhu je přitom trend zcela opačný. Oficiálně se uvádí, že pouze 39 % spotřeby připadá na pivo čepované v hospodách, dalších 61 % představuje tzv. balené pivo.

Sdílejte článek