Nejnovější zprávy: Tři mrtví po autonehodě, pětileté dítě bojuje o život Blesk v Beskydech zasáhl skupinku turistů, pět jich je v nemocnici

Byznys

Chcete posílit svou kreativitu? Přijďte na nAKAfe!

Jak je na tom nastupující generace reklamních tvůrců s tvořivostí?

Foto: Leemon Concept

V Moravskoslezském kraji skvěle! Komunikační agentura Leemon Concept na tom usilovně pracuje. Založila vlastní Kreativní akademii a ve spolupráci s Asociací komunikačních agentur (AKA) pravidelně pořádá akce nAKAfe.

"Hosté jsou „hozeni do varu“. Na vlastní kůži ochutnají každodenní kreaturnění v reálné komunikační agentuře. Zaworkshopují si, podiskutují s kreativci, marketingovými stratégy a dalšími komunikačními matadory," říká ředitel společnosti Leemon Concept David Novák.

A samozřejmě si vyslechnou něco teorie a trendy know-how na prakticky zaměřených přednáškách. Prioritní je na těchto akcích kontakt s realitou, s níž školy ani při nejusilovnější snaze nikdy nemohou udržet krok.

A kdo chodí nAKAfe? "Především studenti kreativních oborů středních škol v regionu. Na 4. setkání v dubnu 2019 to bylo více než 40 budoucích kreativců ze Střední uměleckoprůmyslové školy ve Frýdku-Místku," uvedl David Novák.

Zváni jsou také studenti fakult, jejichž obory s mediálními, reklamními a dalšími typy komunikace více či méně souvisejí. Za posledních pár let už do Leemonu dorazilo nAKAfe přes 200 studentů a zájem stále roste…

„Kreativitě se dá naučit," tvrdí David Novák, který na posledním setkání vedl workshopy.

„Spíš než o učení jde ale většinou o znovuprobuzení, resuscitaci. S určitou individuální dávkou tvořivého potenciálu se narodíme všichni. Pak ho buď rozvíjíme, nebo zabíjíme. Záleží na výchově, prostředí, školách… Druhá varianta je bohužel častější. V dospělém věku je pak náš kreativní potenciál na úrovni kladné nuly a s tím se inovace dělají velmi obtížně.“

Jak akce nAKAfe, tak projekty Kreativní akademie, které představil Martin Tošenovský, učí životem, praxí, osobní zkušeností. Vycházejí z faktu, že talent je pouze předpoklad.

Zda se prosadí, uspěje, „prodá se“, závisí na jiných tvořivých dovednostech. (Například na umění vytvářet si správné kontakty, prezentovat, přesvědčovat, …)

Proto studenti řeší standardní zakázky reálných zadavatelů, pouze lehce přiupravené například z hlediska time managementu.

A právě sepětí s reálnými podmínkami tvorby je tím, co posluchači Kreativní akademie i hosté nAKAfe oceňují nejvíce.

Foto dne