Společnost
23/03/2017 ČTK

Chceme více naslouchat cestujícím a komunikovat s nimi, oznámil Dopravní podnik Ostrava

Dopravní podnik Ostrava (DPO) chce podstatně zintenzivnit a zlepšit komunikaci s cestujícími.

Rozšířil možnosti kontaktů prostřednictvím nejrůznějších internetových komunikačních kanálů a sociálních sítí. Spustil také systém, který shromažduje veškeré dotazy a připomínky. Na ty chce reagovat co nejrychleji.

Podnik si slibuje, že díky novému systému získá zpětnou vazbu a ve spolupráci s cestujícími bude zlepšovat fungování ostravské městské dopravy. Novinářům to dnes řekli zástupci DPO.

„Jsme nově připraveni reagovat na veškeré podněty od cestujících do 24 hodin. Deklarujeme, že jsme schopni zlepšovat úroveň dopravy díky zpětné vazbě s cestujícími,“ řekl ředitel DPO Daniel Morys.

Kde to půjde, chce podnik na podněty reagovat promptně. „Chceme žít on-line. Chceme reagovat ihned, tak aby měli cestující bezprostřední zpětnou vazbu a abychom se společně tou spoluprací s cestujícími zlepšovali,“ řekl ředitel.

Loni DPO obdržel na 3000 dotazů a připomínek. Očekává, že po spuštění nového systému se počet reakcí cestujících znásobí. „My tím pádem dostaneme mnohem větší zpětnou vazbu o tom, co se děje, v reálném čase. Cíl je takový, aby dopravní podnik byl schopný v co nejkratší době, v reálném čase reagovat na to, co se děje během přepravy,“ řekl Morys.

Naprostou většinu podnětů nyní podniku dostává prostřednictvím sociální sítě facebook, kde jeho stránku pravidelně sleduje téměř 2000 uživatelů.

Lidé už ale podnik najdou také na twitteru, instagramu, pinterestu nebo youtube. K přímé komunikaci mají navíc nově k dispozici i terminál na ředitelství DPO v Poděbradově ulici.

Dotazy lidí se podle Moryse nejčastěji týkají jízdních řádů či organizace dopravy, ale cestující upozorňují také na chování lidí, čistotu ve vozidlech a spoustu dalších věcí. DPO přivítá, když lidé pošlou i fotografie.

Podnik podle ředitele počítá s tím, že řadu reakcí bude tvořit takzvaný hating, urážlivé připomínky či vulgární komentáře. „Jsme připraveni komunikovat především s těmi, kteří se chovají slušně. Je ale lepší akceptovat některé řekněme úzkoprsé postoje a nepravdy za cenu toho, že se otevřete a získáte zpětnou vazbu,“ řekl Morys.

Sdílejte článek